poniedziałek, 9 maja 2016

Kamper i ... blablacar

Jednym z odwrotnych sposobów obniżenia kosztów paliwa jest skorzystanie z serwisu blablacar. To oczywiście wyklucza sposób pierwszy o którym pisałem w poście Kamper i ... niejeżdżenie. Więc potrzebuję gdzieś pojechać by z tego sposobu skorzystać.
Wybieramy więc najpierw miejsce do którego chcemy dotrzeć i wynajdujemy jakieś najbliższe większe miasto do którego może się znaleźć potencjalnie komplet pasażerów. Najczęściej to są miasta wojewódzkie jeśli mówimy o Polsce albo stolice państw europejskich jeśli wybieramy się gdzieś dalej.
Blablacar jest sezonowy: są popularniejsze terminy (wakacje, urlopy) jak i weekendy albo święta albo imprezy w danym miejscu. Wcześniej się nad tym zastanawiałem ale to było wtedy kiedy dużo planowałem . Raz spotkałem grupę która wracała z mistrzostw autostopowych z południa Europy. Tam starają się jechać za darmo a z powrotem się dorzucają i korzystają z blablacara więc jest popyt.

Dwie rzeczy które zauważyłem powodują, że serwis jest dla mnie mniej przyjazny i myślę o innych alternatywach.
Po pierwsze - jeżdże dość wolno a blablacarowi klienci się spieszą
Po drugie blablacar wprowadził opłaty

Zobaczymy w którą stronę to się wszystko potoczy bo chciałbym mieć jednocześnie odpowiadające towarzystwo a z drugiej strony tanio jeździć i nie planować.

Instynkt mi podpowiada, że nadchodzą kilkuosobowe spontaniczne wycieczki kamperem. Kamper w mieście i blablacar + airbnb. Eksperyment trwa.


https://www.blablacar.pl/blog/korzysci-systemu-rezerwacji-kierowca

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz