poniedziałek, 13 lutego 2012

prąd w mieście?

Czy tego typu punkt da się wykorzystać do zasilenia kampera?
Co nieco można poczytać tutaj:
Tak naprawdę to prądu potrzebuję malutko – oświetlenie wieczorem no i rozruch ale mam 2 akumulatory.
Lodówkę mam na gaz i raczej do używania w upały czerwiec/lipiec. Zresztą w każdym sklepie jest lodówka a zapasy jak już mam to rzeczy suche a nie zimolubne.
Suszarki nie używam, tak samo żelazka a pralka samoobsługowa na zewnątrz raz na jakiś czas a ostatnio zacząłem praktykować pranie społecznościowe.

W zimę na 3 miesiące wracam do jakiegoś mieszkania albo wyjeżdżam tam gdzie słońce albo zapraszają mnie tu i ówdzie więc jak jest potrzeba to się podłączę.

Prąd to nie problem :)

Prąd teoretycznie potrzebny jest jeszcze do zasilania pompek obiegowych wody: mycie naczyń, mycie się, kran itp... tylko tak naprawdę to ile tej wody potrzeba.. a zacząłem więcej na basen i SPA chodzić szczególnie poza dużym miastem. To jeśli chodzi o kąpiele a o naczyniach pisałem już, że dumam nad biodegradowalnymi albo ćwiczę jedzenie surowego albo niejedzenie... Od jedzenia się już odchodzi... Zbiornik na wodę jest 100L ale z uwagi na właśnie prąd lepiej operować 5L baniaczkami ręcznie, przy okazji trochę gimnastyki jest i zawsze pewność, że świeża. :-)
Napewno nie trzeba mieć mieszkania by myć naczynia. Ale wracajmy do prądu bo o jedzeniu i wodzie pisałem w osobnych artykułach
Gdybym miał solary i współczesne akumulatory litowe to wogóle byłbym niezależny bo i laptopa warto naładować, telefon, aparat i zacząłbym się zastanawiać nad pralką. Wg mnie pralka bardziej potrzebna niż lodówka a spokojnie by się zmieściła pod stolikiem zamiast kolejnych szafek.
Więc solar rozwiązałby sprawę sprzęty elektryczne to możliwość ale nie mus. Właśnie - nie mus!

Co jeszcze na prąd? Nad kuchnią jest jeszcze wywiew ale to trzeba by było dużo gotować. Klimatyzacja?
Jakby tak puścić wodze fantazji to projektor, rower elektryczny, dron... po prostu coraz więcej urządzeń elektrycznych opartych o akumulatory. A docelowo kamper elektryczny... #kamperopensource . W sumie wolę się przemieszczać za słońcem lub chłodem niż stać w miejscu i się klimatyzować. Więc kamper elektryczny na prąd ze słońca to byłoby to. A w wersji pośredniej elektryczny doładowywany społecznie. Chętnie Cię odwiedzę. Zostaw kontakt do siebie :)

Ciekawą opcją byłaby taka siłownia rowerowa doładowująca akumulatory - przychodzisz do mnie jako gość i mi podładujesz tyle ile chcesz i sam miałbyś trochę ruchu i przyjemności z endorfin :) Albo ja przyjedżam do Ciebie :)
Mógłbym też stanąć nad rzeką i prąd wody doładowuje nas .
Wiatraczek? Hmm .. uzupełniłby gdyby było zachmurzenie. To jest też dodatkowa opcja.


A ja bardzo zwracam uwagę na to co muszę a co mogę i chcę :-)

Zapraszam i pozdrawiam elektrycznie

18 komentarzy:

  1. Super sprawa. Ja miesiąc mieszkam tylko z baterią słoneczną wodę dowoze w butelkach nie potrzebuje za wiele. Wolność swoboda i jestem szczęśliwa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bez prądu ani rusz, tylko te ceny. Przynajmniej teraz można zdecydować się na https://poprostuenergia.pl/katowice/ , czyli tańszego sprzedawcę prądu. W skali roku różnica się robi spora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze możesz pomyśleć o zestawie fotowoltaicznym do kampera. Ja i mąż korzystamy z niego na naszym samochodzie go zamontowaliśmy. Na https://suntrack.pl/131-zestawy-do-kampera kupiliśmy zestaw elastyczny 50W i jest dla nas odpowiedni. Szybko generuje energię ze Słońca. Teraz jedziemy do Bułgarii więc przyda się.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo inspirujący artykuł. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem bardzo ważnym aspektem jest to skąd mamy prąd w naszym mieszkaniu gdyż wpływa to na pewno na poziom ceny jaką płacimy. Ja zdecydowałam się na przejście do https://poprostuenergia.pl/prad-dla-domu/ gdyż już miałam dość płacenia drakońskich rachunków za energię elektryczną.

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat ja się na takich sprawach nie znam, ale w końcu każdy z nas używa prądu i jest on nam niezbędny do życia. Dlatego ja bez chwili zawahania zdecydowałam się na panele fotowoltaiczne. Zgłosiłam się do firmy https://olsztynskieokna.eu/fotowoltaika-elblag.html i jestem zdania, że ten wybór był zdecydowanie najlepszym jakiego mogłam dokonać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  8. W sumie dziś wiele rzeczy opiera się na prądzie i ja zdecydowałem się na to, aby mieć instalację fotowoltaiczną u siebie w domu. Właśnie dlatego jak zerknąłem na realizacje firmy http://inovativ.pl/realizacje/ to wiedziałem, że to jest to czego oczekuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. W przypadku prądu w mieście to ja jestem zdania, że w domach najlepiej na ten moment sprawdzi się montaż fotowoltaiki jeśli ktoś ma taką możliwość. Dlatego ja jestem zdania, że na pewno warto jest przeczytać wpis https://centraldom.pl/jaka-jest-cena-montazu-paneli-fotowoltaicznych-w-domu/ w którym ciekawie napisano ile to może kosztować.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja teraz mam także w planach to, aby mieć własną instalację fotowoltaiczną. Muszę przyznać, że jak czytałem już w artykule https://wiecejnizdom.pl/jak-wyliczyc-oplacalnosc-instalacji-fotowoltaicznej/ to nawet dokłądnie wiem jak można wyliczyć opłacalność takiej instalacji.

    OdpowiedzUsuń
  14. Niezaprzeczalnie system fotowoltaiczny może drastycznie zmniejszyć, a nawet wyeliminować rachunki za prąd w zależności od ilości paneli. Proponuję skonsultować się z firmą https://fiberlink.pl/fotowoltaika/ , która specjalizuje się w usługach fotowoltaicznych.

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę, że wiele osób dużo tutaj mówi o konkretnych propozycjach, jeśli chodzi o fotowoltaikę. Jeśli można ją zamontować na budynku, to dlaczego w kamperze też nie byłoby takiej opcji. Sprawdźcie sobie ofertę pomorskaenergiaeko.pl . Myślę, że np. to ciekawa propozycja dla osób, które w jakimś stopniu interesują się fotowoltaiką.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla każdego, kto potrzebuje niezawodnego elektryka, polecam sprawdzić https://elektryk-wroclaw.pl/. Ich profesjonalizm i doświadczenie są widoczne w każdym aspekcie ich pracy. Oferują szeroki zakres usług, od prostych napraw po bardziej skomplikowane instalacje.

    OdpowiedzUsuń