czwartek, 10 września 2015

Kamper i ... prąd

To jest rozwinięcie tematu prądu o którym pisałem 3 lata temu:
http://kamperwmiescie.blogspot.com/2012/03/prad-w-miescie.html

Laptop i pozostała elektronika (Telefon, Aparat, Tablet) : - uczelnie, biblioteki, gniazdko 12V, znajomi, centra handlowe to gdy jestem w mieście gdzie przebywam obecnie 90% czasu, więc to nie problem.
Acha przypominam, że mam naprawdę dużo czasu, więc to i tak robię przy okazji. Wszystko u mnie zmierza ku ultrabookowi-tabletowi i jakiś zwykły telefon do dzwonienia.

Z pewnością przydałby się prąd do przenośnej pralki 300W coby memłała. Pralki używałbym w sezonie więc pociągnęłaby na panelu fotovoltaicznym z akumulatorem. Temat prania to osobna sprawa o której pisałem w poście o praniu

Życie zgodne z naturą
Wyjazd
Ładowanie
Oświetlenie LED
Obieg wody
Wyciąg

Takich rzeczy jak piekarnik, żelazko, suszarka, grzałka, czajnik elektryczny, grzejnik olejowy, 100W żarówki, mikrofala, zmywarka, płyta elektryczna, wielka lodówka (mam małą ale używam jako szafki), telewizor u mnie brak więc prąd nie jest takim problemem jakby się mogło wydawać. Są kampery wyposażone w piekarniki i nawet zmywarki ale to i tak na postoju po podpięciu się do prądu 220V.

Ciekawym rozwiązaniem jest klimatyzacja na prąd podłączona do solarów - to mógłbym mieć bo to idealne połączenie na upały - jest gorąco to jest prąd to i działa klimatyzacja.

Jako że jestem wegetarianinem a czasami i witarianinem to posiadam tłoczarkę, która ma 250W i ciągnie na akumulatorach i przetwornicy, tym bardziej, że pracuje 2 x 10minut dziennie i to nie codziennie. Najchętniej skonstruowałbym ręczną lub nożną albo bezpośrednio na wiatr z przekładnią. Do pieczenia chleba konstruuję piecyk rakietowy metalowy przenośny (albo wbudowany...). Będzie z lekkim posmakiem wędzonym ten chlebek.

Czasami zamiast oświetlenia używam świece zapachowe o których pisałem http://kamperwmiescie.blogspot.com/2015/01/kamper-i-swiece.html

Ciekawe to, że zamiast nadmiaru prądu mam dodatkowe egzotyczne miłe zapachy :)

Takie naszło mnie oświecenie w temecie prądu.

A teraz szykuję się z tymi wnioskami do budowy kampera opensource.

11 komentarzy:

  1. Jak nie ma się podłączonego prądu albo małego agregatu w kamperze, to równie dobrze konno można na wakacje jechać, na to samo wyjdzie. Taka zwykła lampa do kampera nie zużywa wiele prądu i znacznie ułatwia i uprzyjemnia wszystkie wycieczki, a szczególnie te na dłuższe dystanse

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem pewny czy oby na takich pojazdach nie można założyć małej instalacji fotowoltaicznej. Na pewno warto to robić na domu i jak czytałem wpis http://inovativ.pl/jak-zaplanowac-budowe-domu-z-instalacja-fotowoltaiczna/ to faktycznie gdy budujemy dom pomyślmy od razu o instalacji fotowoltaicznej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że raczej bez problemu na takim pojeździe również można byłoby zamontować dodatkowe panele fotowoltaiczne. Zresztą mi się podobał wpis https://poprostuenergia.pl/kolektory-sloneczne-czy-panele-fotowoltaiczne-roznice/ gdzie dokładnie opisano różnicę pomiędzy kolektorami słonecznymi i właśnie fotowoltaiką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  8. O fotowoltaice można doczytać na blogu SKOMAT.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również od jakiegoś czasu lubię wypożyczyć przyczepę kempingową z https://autocampingi.pl/ i tak naprawdę wyjechać gdziekolwiek. To mi się zdecydowanie najbardziej podoba w kamperach i zachęcam każdego do takiego podróżowania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fotowoltaika to obecnie najlepszy sposób na pozyskanie przyjaznej dla środowiska energii elektrycznej bez żadnych kosztów. Przedstawiam Fiberlink firmę, która służy poradą i pomocą w zakresie budowy i instalacji systemów fotowoltaicznych. Zachęcam do zapoznania się z ofertami i projektami firmy

    OdpowiedzUsuń