poniedziałek, 21 maja 2012

carpooling autostop i tanie podróże

Dzięki serwisowi http://carpooling.pl można znacząco obniżyć koszty
przejazdu na głównych trasach.

Tym razem w kwietniu i maju wziąłem na próbę wycieczkę zagraniczną.
Kamper został w mieście a ja pojechałem minikamperem czyli vanem bo
klienci chcieli szybko bez turlania więc nie było co się zastanawiać.

Cel Chorwacja, trochę pożeglować przed sezonem
Idee kamperowania w mieście przeniosłem na grunt tamtejszych miast i
odwiedziłem: Triest, Rijeka, Zadar, Sibenik, Vodice, Split,
Makarska, Dubrownik.
W tamtą stronę dołączyły dwie osoby a wracałem po tygodniu z
inną trójką.
Wyszło na to, ze trasa tam i z powrotem przy tylu osobach zwraca się
całkowicie i wszyscy są zadowoleni, a ja się szwendałem już tam na
miejscu niezależnie cały tydzień na spokojnie.

co ciekawe wracająca trójka była uczestnikiem
http://www.mistrzostwaautostopowe.pl co przyjrzę się w następnym
roku w którą stronę uda się ten konkurs

w kwietniu i maju jest wystarczająco ciepło by spać poza strefami
parkingowymi w różnych miastach, nikt mnie nie zaczepiał, nie
rzucałem się w oczy

Mariny z prysznicami otwarte, Lidle z zaprowiantowaniem i z toaletami
również :-)

Więc jedyny koszt wycieczki to tamtejsze szwendanie się na miejscu
1500km = 600pln (licząc 15 setek * 7spalanie * 6cena) bo jedzenie to
jak w domu :-)

Gdybym zabrał jeszcze jedna osobę w tamtą stronę to bym zszedł do
350-400 i mógłbym sobie odpuścić Dubrownik. Wystarczy raz zobaczyć i
styknie za to do Makarskiej riviery warto dojechać.
W Dubrowniku miałem już umówione osoby na powrót więc już
pojechałem ale nie chciało mi się ruszać z makarskich kurortów.

Kto ma busika/caravelke/sprintera może tak dobrać ilość osób, że cały
wyjazd byłby za friko.

Nic tylko jechać i nie martwić się ceną paliwa.

Dla porównania - http://www.retman.pl/index.php?go=przewozy&ckm=1 w
obie strony 444pln, w jedna 333.

Na pewno skorzystam z następnej okazji albo wręcz będę tworzyć okazje.

A Ty jakie masz doświadczenia w obniżaniu ceny przejazdu?
Podziel się z innymi.

2 komentarze:

  1. Dobrze zrozumiałem, że mieszkasz w kamperze i przemieszczasz się w kąta w kąt po Warszawie?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak się okazało te z kąta w kąt to Warszawa - Split również ze zwrotem kosztów dzięki carpoolingowi a tam to samo co z doświadczeń warszawskich, zapraszam na herbatkę w dowolne miejsce w Warszawie bo nie o wszystkim da się napisać chociaż się staram :-)
    a co Cię najbardziej interesuje?

    OdpowiedzUsuń